رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

بزرگنمایی درباره افزایش دمای هوا |  رکورد گرمای هوا در تهران 42.6 درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه در این هفته بیشترین افزایش دما در جنوب غرب کشور اتفاق خواهد افتاد، گفت‌: در خصوص افزایش دمای هوا در تهران بزرگنمایی شده است و در طول تاریخ بیشترین دمای ثبت شده برای شهر تهران 42.6 درجه بوده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه در این هفته بیشترین افزایش دما در جنوب غرب کشور اتفاق خواهد افتاد، گفت‌: در خصوص افزایش دمای هوا در تهران بزرگنمایی شده است و در طول تاریخ بیشترین دمای ثبت شده برای شهر تهران 42.6 درجه بوده است.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه درباره افزایش دمای هوا در روز‌های پیش‌رو بزرگنمایی شده است، گفت:‌ افزایش دمای هوا را تا چهارشنبه پیش‌رو شاهد خواهیم بود. اما نه با شدتی که در برخی رسانه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرده است.

وی افزود: از امروز تا چهارشنبه شاهد افزایش دما در برخی مناطق کشور خواهیم بود و در این بین بیشترین افزایش دما ‌نیز ‌ در جنوب غرب کشور و نیمه شرقی استان کرمان ثبت خواهد شد.

به گفته ضیاییان افزایش دما در نیمه شرقی استان کرمان و خوزستان‌ روز چهارشنبه اتفاق خواهد افتاد و پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در این مناطق به حدود 50 درجه سانتی‌گراد برسد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه در ‌‌استان‌های شمالی کشور نیز شاهد افزایش دما خواهیم بود، عنوان کرد: به همین دلیل شهروندانی که به مناطق جنگلی کشور می‌روند باید از روشن کردن آتش در  جنگل خودداری کرده و زباله‌هایی مانند بطری‌های شیشه‌ای را نیز در جنگل رها نکنند، زیرا با توجه به افزایش دمای هوا شرایط برای آتش‌سوزی جنگل فراهم است.

به گفته وی در جنگل‌های زاگرس نیز چنین شرایطی وجود دارد و شهروندان باید بیش از گذشته در این مناطق دقت کنند تا سبب آتش سوزی جنگل‌ها نشوند.

ضیاییان درباره اینکه گفته  می‌شود دمای هوا در شهر تهران نیز به حدود 45 درجه خواهد رسید، توضیح داد: چنین خبری صحت ندارد و باید  گفت دمای هوا در شهر تهران در روزهای پیش‌رو حدود 39 تا 40 درجه خواهد بود.

به گفته وی روند افزایشی دما در تهران آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا سه شنبه به حدود39 تا 40 درجه برسد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره اینکه رکورد افزایش دمای هوا در شهر تهران تاکنون چقدر بوده است؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: در طول تاریخ ‌ بیشترین دمای ثبت شده در شهر تهران 42.6 درجه بوده است که در سال‌های 87،82،74 و92 ثبت شده است‌.

ضیاییان درباره اینکه مدیرکل هواشناسی استان تهران از افزایش دمای هوا تا 45 درجه خبر داده بود نیز بیان کرد: سخنان ایشان تحریف شده بوده است و منظور ایشان این بود که در برخی شهرهای استان تهران دمای هوا افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره اینکه کدام شهرهای استان تهران افزایش دمای بیشتری خواهند داشت؟ نیز بیان کرد: در جنوب تهران و مناطقی مانند ورامین، پیشوا و قرچک دمای هوا به حدود 42 تا 43 درجه خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها